måndag 19 januari 2009

Träningsplanering inför Karlstad 6H

Såhär ska jag lägga upp träningen fram till Karlstads 6H lopp lördagen 31:e:

Mån: 17 km löpning
Tis: 17 km löpning samt Simning(crawl-kurs)
Ons: 17 km löpning
Tors: 17 km löpning
Fre: 9km lugnt
Lör: ~5min/km 15km+ löpning ett sista hårdare pass
Sön: Innebandy samt lugn löpning till och från den

Mån: Vila (går till jobbet)
Tis: Går till jobbet samt Simning(crawl-kurs)
Ons: 13-17km lugn löpning
Tors/Fre: Ena dag gå till jobbet, andra dagen lätt jogg till/från jobb(9km)
Lör: 6H Löpning!!!

Sedan tillkommer det minst 1 styrkepass denna vecka blir nog inget under nästa, och kan komma till lite tid på trainern också men lätta växlar och inte så länge.

Jag har ju inte kört enligt något schema utan bara kört vad jag känt för så får se ifall jag lyckas hålla schemat hyffsat bra.

Nu är jag ju helt ny till att förbereda mig för ett långlopp, men detta är det preliminära schema jag skapat så får vi se hur det känns och spelas ut. Om inte annat så kanske man lär sig något för framtida lopp : )

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hua mej, vilket schema! Önskar att du klarar detta och Karlstadsutmaningen, förstås:-). Ska tänka på dej!!

Roxen sa...

Tack så mycket för stödet! : )