söndag 25 januari 2009

Sista snabbare passet inför 31:e

Igår körde jag mitt sista hårdare löppass inför Karlstad 6H. Sprang Linköping -> Ljungsbro i den sköna blåsten och regnet :D

Isen hade försvunnit så jag kunde hålla ett hyffsat tempo.

Distans - 16.16km
Tid - 1:16:30
Tempo - 4:44 sec/km

Det kändes riktigt bra, var inte slut på något sätt men kändes att jag hade tagit i lite. Med tanke på att jag nästan bara kör lågintensiva pass så blir jag nästan alltid förvånad över den fart man kan ha :P

Öppnade lite snabbt med 4:13 4:25 4:21 första kilometrarna men sedan blev det runt 4:40-4:55 resten, 5:12 blev den 13:en kilometern när jag tog det lugnare uppför Bergsbacken(hyffsat lång).
Så summan blev ett pass jag var väldigt nöjd med farten för den energin jag lade ner, hade ju även väska på några kg på ryggen med ombyten och kladdkaka(dock hade jag lyckats glömma tröja, det var ju snyggt jobbat...).

Efter att jag fått mig en dusch så fick jag sen helt underbar benmassage av Julia(Tack du är bäst!) så efter det kändes benen som att de aldrig gjort de ~94km jag sprungit innan under veckan. Får även tacka Sjöberg's familjen för den goda maten jag även fick smaka!

Även om det tog emot så blev det en bussresa tillbaka till Linköping...
Idag blir det lite innebandy med kollegor och sedan gäller en lugn vecka så att benen känner sig fräscha till på lördag!

Kopierar in denna veckas schema från min tidigare post:

Mån: Vila (går till jobbet)
Tis: Går till jobbet samt Simning(crawl-kurs)
Ons: 13-17km lugn löpning
Tors/Fre: Ena dag gå till jobbet, andra dagen lätt jogg till/från jobb(9km)
Lör: 6H Löpning!!!


Är ju bra sugen på träning men kroppen behöver lite vila ändå skulle jag tro även om man inte känner av det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra Roxen att du tar dig lite tid att vila!
Riktigt impad över din träning!
Kram
Micca

Roxen sa...

Jo ska göra mitt bästa för att hålla mig lugn under veckan : )
Hehe, tack! : )
Kram