fredag 13 februari 2009

Omväg Deluxe

Igår skulle jag iväg till en polare efter jobbet. Vanligtvis kanske man tänker sig att ja då går man mot det ställe man ska till, men varför alltid ha så bråttom?!
Tänkte att jag tar mig en omväg istället så jag får några kilometer i benen!



När jag tänker efter är nog detta mitt första långpass som jag tar utan att ha laddad upp med mat innan, jag hade iaf inga problem att hålla nere farten eller rättare sagt kunde inte öka farten så mycket om jag ville fortsätta vara i mitt slappar läge. Passet gick riktigt bra även om magen blev lite tom mot slutet då jag inte heller intog någonting under turen. Löpsteget kändes ändå hyffsat ok trots seg fart, och det kommer behövas inför TEC's 100miles lopp.
Blev totalt drygt 39km under dagen, kändes skönt:
Till jobb:
Distans - 4.53km
Tid - 23:21
Tempo - 5:09
Till vän:
Distans - 28.46km
Tid - 2:54:25
Tempo - 6:07
Hem:
Distans - 6.21
Tid - 30:54
Tempo - 4:58

Inga kommentarer: