fredag 20 februari 2009

Ingen förkylning för mig inte

För en vecka sedan förra fredagen kände jag lite ont i halsen när jag svalde och var torr. Sprang ändå hem vanliga rundan på 12.5km och kände mig efteråt något bättre.

På lördagmorgonen var det lite värre och jag bestämde mig för att skippa träningen som jag planerat denna dag utan tog bara en promenix istället. Det kändes fortfarande på söndagen men jag drog ändå iväg till innebandyn som jag håller i, efter innebandyn kändes det bättre igen.
På måndagen sen så hade det hela blivit bättre och på tisdagen så kände jag ingenting.

Så min vilja att vägra bli sjuk fungerade klockrent även fast jag fortsatte att träna :D

Känns underbart. Har blivit mindre sjuk sen jag börjat träna vilket är skönt, förhoppningsvis lyckas jag hålla i det även när jag ökar intensiteten på träningen efter Täby Extreme Challenge! : )

Har änsålänge gott bra att hålla sig ifrån godis även om det var tårta på jobbet under tisdagen då en kollega slutade och jag blev bjuden på en chokladbit på onsdagen så blev det ett snällt avböjande utan att jag kände att det var jobbigt :P

Inga kommentarer: