torsdag 12 februari 2009

Jag ska sluta äta frukost...

...innan löpturen till jobbet iaf :P

Just nu käkar jag frukost som oftast består av havegrynsgröt och knäcke. Problemet ligger i att jag nästan aldrig äter något efter jag kommit till jobbet förrän möjligtvis vid förmiddagsrasten. Med tanke på att jag inte behöver äta något innan jag springer men verkligen bör äta något efter så är det ju rätt så dumt och det är också onödigt att ta 2 frukostar.

Så har köpt till jobbet så jag kan ta lite gröt när jag väl kommit hit, måste bara lära mig att sticka iväg lite tidigare så jag får tid till att äta när jag väl kommit fram.

Detta bör hjälpa mig på flera plan och rätt konstigt att jag inte orkat gjort det innan med tanke på hur många gånger jag sprungit till jobbet. Nackdelen är att hemma kan man sitta och surfa omkring på lite träningssidor samtidigt som man äter frukosten, detta får jag skippa på jobbet : )

Inga kommentarer: