söndag 15 februari 2009

Halsstatus och fjäderlätt

Vakna upp och kände lite i halsen dock ej lika mycket som på lördagsmorgonen, den var lite torr och kändes minimalt ont när man svalde.

Tog det lugnt på förmiddagen och slappade på rätt bra.
Sprang sedan iväg och lirade lite innebandy och sprang hem igen, efter detta så kände jag mig helt bra i halsen så jag hoppade upp på trainern och cyklade ett par timmar sen ville baken gärna av!
Var uppe i varv och blev riktigt sugen på att springa så tänkte att fler löppass direkt efter cykling är något jag behöver inför triathlon så det var bara att ta på sig löparkläderna och sticka ut. Hade ont på insidan av låren första 500-1000metrarna och tänkte att det nog inte blir så lång runda.

Men det släppte sedan helt och jag körde på via okända småvägar hit och dit som jag aldrig varit på innan. Kollade på klockan efter några kilometrar och såg att den visade ~5:25 tempo, jag hade mera trott att det låg på 6:00 tempo då det var de jag tänkte köra och bara slappa. Ju längre sträckan blev desto lättare kändes kroppen och jag överdriver inte direkt när jag säger att det knappt krävdes någon kraft alls för att förflytta sig framåt i 5:30tempo. Det slutade med 14km även om jag gärna fortsatt någon mil till så tänkte mitt förnuft att det nog inte var bra mtp halsen.

Bästa löppasset sen min marathon runda helt klart! Så underbart att bara känna flytet i löpningen!

Någon timme efter löpningen känns halsen lite lite torr men inte mer än så. Ifall jag ska bli sjuk så lär jag märka av det imorgonbitti efter denna träningsdagen, så får se hur det blir.

Nu är det dags att göra lite matlådor och kanske en core rutin efteråt om jag orkar innan sängen väntar!

Inga kommentarer: