söndag 7 december 2008

Skön träningshelg

Vad gör man när syster sin behöver lite hjälp, man vill handla och självklart träna?

Jo man ser givetvis till att kombinera dessa!
Vädergudarna var på min sida och det var ingen snö och regn endast under natten.
Så på lördagmorgonen drog jag mig iväg mot Motala för en skön löptur, och bra gick det!

Distans: 49.40km
Tid: 5h 11min
Snitt hastighet: 6:18/km

Tog det rätt så lugnt ifall jag skulle bestämma mig för att springa tillbaka dagen efter så jag låg bara i "comfort zone" där jag inte behövde använda massa energi.

Väl där fick jag mat som jag käkade mig rejält mätt på, var underbart gott!

Sen slog jag en signal till Lena Söderqvist på www.lewasport.se och bestämde att träff vid hennes butik i Motala. Väl där tog jag och shoppade loss för 3125:- och kan bara säga att hon är otroligt trevlig att handla hos vilket jag kommer fortsätta med : )
Mer om detta när jag fått hem sakerna. (Var inte så sugen på att bära dem under springturen hem...)

Sedan blev det en trevlig kväll med syster min, hennes sambo, min lilla favoritknubbis Cornelis som jag är farbror till samt en vän till min syster. Nackdelen med en trevlig kväll är att det kan bli lite sent... vilket det blev. Jag kom i säng runt halv 2 vilket inte var så lyckat när jag hade planerat att gå upp kl halv 5 för att få i mig en stor portion mat innan springturen. Istället så vaknade jag efter kl 6 och fick ta en liten mindre portion då jag skulle ge mig iväg strax efter halv åtta.

Hade tänkt lägga mig på samma ansträngningsnivå som dagen innan vilket jag gjorde, detta resulterade dock idag i en mycken långsammare hastighet. Halvvägs tillbaka tänkte jag att det skulle bli lite stressigt om jag fortsatte i samma hastighet men vill spara på krafterna så jag ringde till mina underbara föräldrar och bad dem hämta mina innebandy grejjer i min lägenhet och ta med till deras affär. Detta gjorde att runden blev kortare och jag slapp att köra på för att hinna till innebandy träningen(jag som har nycklarna och bör därför ej komma försent :P).

Tuffade på och kom till affärn i ett dugligt skick och var nöjd med min insats:

Distans: 45.04km
Tid: 5h 14min
Snitt hastighet: 6:59/km

Efter ett toabesök gick jag i lugn promenadfart till innebandyn där jag hade 25min på mig att stretcha och slänga i mig energi. Efter detta kände jag mig mycket piggare än vad jag trodde och kunde faktiskt röra mig och även springa på innebandyn även om jag inte var lika springsugen som jag brukar vara : )

Vurpa dock rejält mot slutet där knät fick sig en smäll vilket gjorde att det kändes i knät när man sprang, detta bör dock gå över till imorgon.

Sedan fick jag skjuss hem och haft en slapp kväll :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vad kan man säga: WOW !! Du spränger verkligen alla gränser!!!

Roxen sa...

Hehe, alltid kul att skapa nya gränser genom att gå förbi de man tidigare haft : )