lördag 13 december 2008

Avkortad löprunda

Igår skulle jag springa hem från jobbet som vanligt, istället för att bara ta den nya omvägen jag "hittat" på 9,4km så tänkte jag följa upp med den dryga 10km sträckan som jag brukar springa hemifrån ibland och därmed få en rätt långrunda.

Jag hade ätit lunch dryga 5 timmar innan och hade inget med mig så tänkte köra i den lugna fart som kroppen kände för. Men efter dryga 6km så blev jag lite orolig i magen och bekväm som man är vill jag snabbt hem för ett toa besök. Det kan jag gå med på även om det säkerligen skulle gå att genomföra ändå, men bekväm som jag är så fastnar jag givetvis hemma så istället för att fortsätta så lagar jag mat och sätter mig framför en film -_-.

Om fyra månader ska jag springa en fyra mils runda 4 gånger, hoppas verkligen jag har lärt mig att inte ge upp efter ett varv för att det vore skönt :P

Detta är nog anledningen till att jag gärna kör långpass som Roxen runt eller till Motala där man inte har något val än att fortsätta då jag är VÄLDIGT bra på att hitta på ursäkter eller anledningar till att jag inte behöver köra fler varv på den runda jag håller på med.

Jag måste skaffa lite mer psykisk disciplin tror jag : )

Men man får se det positiva detta är 4:e gången jag kör 9,4km hem från jobbet istället för vanliga 4,5km. Jag har även kommit på hur bra träning jag fått av att springa till och från jobbet varje dag med ryggsäck, jag stördes inte det minsta av att ha en fylld 2,1liter camelback plus energi under mina riktigt långa rundor.

Inga kommentarer: