torsdag 28 maj 2009

Anders Szalkai

Ja det var ett namn jag inte hade räknat med att se när jag läste vilka som blivit uttagna att representera Sverige i EM på 100km. De flesta som har sprungit marathon har nog någon gång hört detta namn då han har vunnit Stockholms Marathon och är skaparen av de träningsprogram som finns för marathon på marathon.se där han även har sin blogg om sin resa mot Stockholm Marathon.

Så nu kommer han alltså springa 100km för Sverige, intressant!

Nu är det bara några timmar kvar tills jag ska genomföra Blodomloppet! :D

Uttagna personer går att läsa på följande sida:

http://www.ultradistans.se/landslaget_aktuellt.html

6 kommentarer:

gullfot sa...

Det är inte bara intressant, det är jätteroligt tycker jag! Gillar verkligen Anders Szalkai :-)

Roxen sa...

Det är så sant så, både intressant och roligt är det! :)

Skulle gärna träffa Szalkai någon gång...

Odda sa...

Lycka till på Blodomloppet, du får spurta direkt när du springer så kort :)

Roxen sa...

Tack! :D

Jag kommer att springa i rätt eh ovanliga löpkläder så det kommer inte gå så jätte snabbt :P

Petter sa...

Kollade in tiden. Och då förstår jag att din klädsel måste ha varit något utöver det vanliga.

Det gör en än mer nyfiken.

Uppdatera!

Roxen sa...

Hehe, blev precis klar med rapporten :P