lördag 7 mars 2009

Semesterdag #1

Hopp då var första semesterdagen över! Jag plockade helt enkelt ut fredagen och hela nästa vecka!

Idag blev det ett litet snabbpass innan frulle då jag inte var så sugen på att sticka ut, dock gick det snabbare än jag tänkte då jag skulle återhämta mig lite från gårdagens "intervall pass" aka fystest.

Distans - 3,72km
Tid - 17:55
Tempo - 4:49 min/km

Sedan skrev jag klart blogginlägget för fystestet som genomfördes och slappade lite.
På eftermiddagen stack jag ut för årets första cykelpass utomhus! Efter en dryg mil kände jag mig riktigt värdelös då jag låg och snittade 24km/h även fast jag inte satt och slappade. Som tur var så berodde det på att det var motvind så när det vändes om efter dryga 2mil så blev det andra farter. Det kändes mycket bätte än vad jag trodde och var även skönare att ligga i aero barsen än vad det är att göra det på trainerna där jag har lite svårt för det, kändes dock lite längst ner i ryggen men jag körde hyffsat stor del i barsen ändå. Inte främst för att det känns väldigt proffsigt att göra det, eller så är det bara jag som är löjligt ^^

Även detta gick åt mer krafter än vad jag tänkte pga motvind och att jag sedan ville fortsätta trampa på när jag fick medvind för att ta igen för den tråkiga motvinden jag haft :P
Helt klart nöjd, även om fossingarna blev nedfrysta, skulle satt på sko skydden!

Distans - 41,91km
Tid - 1:27:41
Tempo - 28,68km/h

Mot kvällsfristen så blev det dags för att ge sig ut på ett långpass även om det kändes lite motigt, vilket dock snabbt försvann när jag väl gett mig iväg som vanligt, när man är igång så är det alltid skönt :D

Distans - 25.01km
Tid - 2:24:36
Tempo - 5:46 min/km

Så var min första semesterdag då, lite mindre återhämtning än jag planerat så kanske inte blir riktigt så mycket träning imorgon som jag först tänkt mig, den som lever får se!
Men nu ska jag sova lite tror jag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har olika syn på semester.

Roxen sa...

Vore ju inte så kul om alla hade samma syn på allt ^^

Anonym sa...

Sant