torsdag 14 augusti 2008

Rehab

Hopp om man skulle börja rehab träna knät för att se om man kan komma tillbaka då.
Var hos Ortopi och Löptekniken som instruera mig att vara mycket noga med knytning av skorna på ett visst sätt för att stöda foten, sen fick jag en linda utan kostnad som jag ska köra med all min träningstid rätt hårt direkt under knätskålen typ. Detta ger stöd åt ITB-senan så att som ska göra det svårare för problem ( som jag bland annat läst på http://www.sct.nu/traning/traningslara/itb/itbartikel.htm ) att uppstå varpå jag bör kunna träna på en del med den tills dess att problemet har försvunnit, som det förhoppningsvis kommer göra om jag bara kan se till att inte köra massa tuffa pass.

Körde 3,6km igår utan att känna något i knät (vilket jag ändå inte bör på en sådan kort sträcka).
Sedan körde jag ett 10,4km runda idag och kände knappt någonting, förhoppningsvis var det mer än bara tur.



Får se om jag kan fortsätta, men jag måste se till att hålla nere farten en stund framöver!

Inga kommentarer: