söndag 17 augusti 2008

Inofficiellt personbästa på 10km

Då var de söndag och jag var helt enkelt sugen på att köra ett lite mer ansträngande pass än alla långsammare rehab pass även om jag egentligen inte borde göra det ännu...

Sagt och gjort drog jag på mig mina träningskläder och begav mig ut i regn och blåsvädret. Öppnade väl lite starkare än planerat men tänkte mest på löptekniken och att hålla igång fötterna och tempot lite bara. Det flöt på rätt bra faktiskt och när jag såg att jag höll 5.05 min/km utan att tänka på det efter 5-6km så tänkte jag att det skulle sitta fint att ta min förra tid jag fick på Kanallöpet i Maj på 51:30 så jag fortsatte att köra på trots att det runt denna tid började kännas lite smått i mitt vänstra knät.

Men det rullade ju på och jag slutade på en medeltid på 4:58 min/km och gav mig en miltid på 49:41 med 174 medelpuls vilket är 6 mindre i puls än vad jag hade under Kanallöpet. Så antar att jag inte gått ner mig helt av skadan utan att något ligger kvar iaf.

Sen är jag ju inte jätte intresserad av tid på just 10km då jag satsar på längre lopp men sub 50 minuter har ju ändå varit ett av mina många delmål, vilket nu ändras till sub 45 : )

Om detta var klokt gjort eller inte kan ju i efterhand diskuteras då jag hade vissa känningar i knät även efteråt även om det var små sådana dock så var det himla skönt att springa av sig lite!
Nu tillbaka till att köra långsamt igen! :(



Bara att köra sub 50 i något motionslopp nu också så det blir officiellt :P

Inga kommentarer: