onsdag 1 april 2009

Roxen cyklar runt Roxen

Igår använde jag min sista semesterdag som jag var tvungen att ta ut innan nästa semesterperiod började. Tänkte då först på att ge mig ut och springa en mara genom att köra Kanallöpet banan fram och tillbaka för att bekanta mig med omgivningen där inför loppet. Men då benen inte kände sig 100% i måndags så ändrade jag dessa planer till att ta en längre tur på cykel istället som inte tär lika mycket på benen så kommer de förhoppningsvis tillbaka i form snart efter TEC-loppet.
Då det blåste 6-7m/s så kändes det lite sådär men sen så kom man på hur bra det är att träna cykling i blåst eftersom det kan vara samma förhållanden på träning och har man då inte tränat i det så är man rätt körd. Nu var ju inte detta någon jätte blåst men tillräckligt för att det ska märkas :P

Det gick hyffsat och kändes rätt bra. Baken tar inte lika mycket stryk som när man kör inne på trainern och det är mycket lättare att ligga långa stunder i aerobarsen som det för övrigt är riktigt skönt att använda. Får se hur det blir att köra Vätternrundan utan dom sen ^^
Märks att jag ligger långt efter i cykling mot vad jag nu ligger på nivå gällande löpning men det är dags att börja lägga mer krut på cyklingen nu!

Detta var endast årets andra pass utomhus, skyller på vädret... eller nått :P


Distans - 77.27km

Tid - 2:54:48
Hastighet - 26,52km/h

Runt Roxen kommer det enligt planering bli många turer, backarna som finns på norra sidan är väldigt bra träning också då det i övrigt inte är många backar häromkring. Det märks på följande bild att det är rätt stor skillnad på landskapet : )





Tänkte ta det lugnt efter detta men då jag numera är med i en Streak Runners grupp på Funbeat så blev det en liten jogging tur innan kvällsmaten. Denna grupp innebär att man ska springa minst 1km varje dag, så det gäller att köra på även om man tex genomfört ett Ultralopp eller liknande dagen innan : )
Info om gruppen finns på följande sida:
Får se hur länge jag lyckas hålla detta. Men det var skönt med en liten tur innan maten iaf!
Distans - 3,66km
Tid - 19:44
Tempo - 5:23


Inga kommentarer: