lördag 4 april 2009

Cykelbytardagen

Jag erbjöd med att hjälpa Linköpings cykelklubb CK Hymer vid detta evenemang de nu anordnade för 5:e året i rad. Det är ju aldrig fel att ge en hjälpande hand till den lokala sporten!

Med tanke på vädret kanske det var annat man gärna skulle vilja ha gjort, men man fick ju iaf vara ute!

Så jag tog mig upp på lördagmorgonen och tog mig en promenad till Folkets Park där det skulle hålla till, var ca 4,5km så då hann man vakna lite. Kom dit strax före kl 08:30 då vi skulle ha lite information om vilka som skulle sköta vad då. Jag blev avsatt på dam-avdelningen, eller rättare sagt där det skulle lämnas in dam cyklar ;D

Klockan 9 så öppnade vi för inlämning av cyklar och tillsammans med de andra blev det att se till att ta hand om de cyklar som kom in och se till att papprerna hamnade på rätt ställen med rätt information. Folket kom i rätt lagom ström men efter ett par timmar så blev det lite tjockt vid barncykling-avdelning så vi flytta över ett bord och ett par personer mig inräknat dit.

Klockan 12 så stängde vi för inlämning och låste grindarna varpå det hade inkommit 250 cyklar. Jag passade då på att få i mig några mackor det var uuuunderbart gott :D

Efter lite fika och fipplande så gick vi igenom försäljning av cyklarna som skulle ske mellan kl 13 och 15 där jag blev avsatt att vakta en av utgångarna vid lokalen där vuxencyklarna förvarades tillsammans med Gustaf som skulle komma och hjälpa till på eftermiddagen. Han stod vid detta laget redan utanför men det gick inte att släppa in honom då det var fullt med folk vid grinden :P

Så jag tog stället själv några minuter ibörjan där, skulle helt enkelt bara se till att det som tog med en cykel ut hade betalt så det blev en rätt inaktiv roll.

När grindarna öppnades kl 13 så blev det anstormning och lokalen fylldes på bara någon minut av massa folk. Tog nog bara en halvtimme så var en stor del av vuxencyklarna borta och det blev väldigt lugnt. Så stod mest och snackade med Gustaf som är klubbens starkaste tempocyklare, får väl se när jag kommer upp i hans kaliber, om inte annat skulle jag inte säga nej till hans cykel ^^ Tro det eller ej så är hann faktiskt lika lång som mig vilket inte är allt för vanligt!

Det var rätt öde i lokalen sista timmen så det var rätt slappt att bara stå och snacka lite. Klockan slog 15 och det var dags för personer att komma och hämta sina pengar alternativt cykeln ifall den ej blivit såld. Totalt såldes 200 cyklar eller 80% av de cyklar som hade inkommit, främst var det barncyklar som var kvar.

Plockade då ihop lite av sakerna och fikade lite till, benen var lite sega vid det här laget. Dom blir lika sega av att stå upp 8 timmar som om man springer i 8 timmar ^^

Tackade sedan för mig vid 15:40 och tog en liten löptur på dryga 2km till föräldrarnas affär där jag skulle plocka med mig ett par saker. Sedan gick jag och njöt av det fina vädret påvägen hem. Hade tänkt dra ut på en cykeltur mtp det perfekta vädret då det var rätt vindstilla, men jag slappade i solen istället och vilade lite så det blir nog lite rejäla träning imorgon!

Nu ska jag sova efter en underbar dag! Kul att hjälpa till lite och träffa lite cyklister!

Här följer några bilder från dagen:


Solen strålar på redan tidigt på morgonen, underbart!


Fikabord, viktig del!


And so it has begun!


Vissa kom med mer än en cykel


Kö för barncyklar


Inmlämning pågår


Det gäller att börja köa tidigt, rättare sagt dryga 70minuter innan insläpp!


Påminner om växlingsområdet för cykling i Triathlon :D
Ok... cyklarna brukar vara något större i storlek...


Reflextest, OK!




Många skönheter : )


Lite fikande


Mmmmmmmm, Mackor!!!


Underbart väder!


15 minuter innan insläpp


Allt redo vid barnavdelningen!




Go go go!


Bild tagen en minut efter insläpp : )


Fullt borta vid barnavdelningen


Inte så mycket kvar


Gustaf med en hundbesökare

Inga kommentarer: