tisdag 25 november 2008

Jag har sett ljuset!

Hopp då hade man kört sitt långpass på jobb fram till 00:00 och kände sig sugen på att komma hem. Så jag byter om till löparkläderna och packar ner allt i ryggsäcken och förbereder mig för att ta den vanliga mörka rundan hem.

Men när jag kommer ut så ser jag inte mörker! Det var ju nästan ljust!
Första "rejäla" snön hade kommit så det faktiskt låg kvar på marken, någon cm snö var det. Och medans jag sprang hemmåt så kändes det som klockan var 4 på eftermiddagen och inte över midnatt då det var flera gånger ljusare än vad jag var van vid och en underbar hemresa blev det.

Så när jag kom hem plockade jag iordning lite inför morgondagen sedan bestämde jag mig för att ta en liten tur i det sköna ljusa lugna vädret (snön var bara på backen det snöade nästan inget längre). Sagt och gjort blev det min standard runda på dryga milen och det var riktigt skönt. Såg inte till en enda människa dock så träffade jag på två harar och en räv! Det tillsammans med inga bilar och människor samt snötäcken utan minsta fotspår i fick mig nästan att känna att jag hade tagit mig ut på landet :D

Ne nu ska jag vila lite!
*zzZZzzzZ*

2 kommentarer:

Anonym sa...

trevligt med lite liv på bloggen igen !
Jag vet ju att Du jobbar, tränar och sover...men Nu börjar det luta åt jobba och träna !!
Ha det gott och lycka till med allt !
/ pappsen

Roxen sa...

Hehe jag sover också, om än något mindre just denna vecka, men det är en special vecka : )